devriesjes.reismee.nl

Van Page naar Monument Valley

Vrijdag 1 juni Weer: Zonnig 32 gr

Reisdoel: Page naar Monument Valley

Gistermiddag had Harry ergens gezien bij het binnen rijden van Page : Big John's Texas Barbecue daar wil ik vanavond eten zei hij tegen Hanny. Na het gedoe van inchecken, douchen en lekker relaxen op naar John maar waar had hij dat gezien?? In die straat waar al die kerken staan ( ik meen 11 stuks) oké. Wij op naar John gevonden en tja daar hadden we toch een andere voorstelling van gemaakt. Was een soort BBQ snackbar waar je bestelling plaatste en dan kreeg je een nummer mee die je op je tafel zette. Werd het netjes in wegwerpbordjes gebracht. Leo had een BBQ sandwich en Hanny en Grietje een BBQ plate en Harry had een pound beef. De BBQ plate werden geserveerd met Grietje koolsla en Hanny aardappelsalade en heerlijk bruine bonen jakki bah zei Leo vandaar dat hij allen de sandwich nam. Harry had een grote bak met vlees. Buiten was een stel aan het zingen gezellig. Terug bij het hotel nog even na zitten en dan nu wel onder de dekens. Zo lekker geslapen en nu op naar het ontbijt jeetje wat scherts mijn verbazing picknicken in de lobby van het hotel. Alles wegwerp zelfs het bestek. Alles inladen en op weg naar Monument Valley maar eerst even naar de pomp de auto's hebben dorst. Was een hele mooie route om te rijden onderweg waren weer her en der kraampjes waar Navajo Indianen hun waar tentoonstellen. Bij de afslag naar Monument Valley was een heel nieuw complex gebouw met stalletjes ter grote van garage waar de Navajo Indianen hun waren te koop hadden. Nu nog 6 km voor de ingang van Monument Valley entree $ 5,00 pp. Op de parkeerplaats ( ook geasfalteerd) kijken we onze ogen uit wat is er veel veranderd in 6 jaar heel nieuw gebouw stond voor ons neus met een hotel, giftshop, visitorcentrum en museum erin. Leuk rond gekeken en daarna met de auto de off road weg genomen om Monument Valley in te rijden was bommer de bommer i.p.v. hobbel de bobbel was een avontuurlijke ritje. Weer boven overleg wat te doen er is hier nu geen camping meer wel in de background maar daar zijn geen faciliteiten geen water en geen toiletten dat is dus optie met deze hitte. Dat terug naar Kayenta waar we overnachten in de Wetherill Inn. Bij het inchecken vertelde het meisje achter de balie dat we een tijdzone zijn gepasseerd het is niet 15.00 uur maar 16.00 uur. Heerlijk voor onze deur op de balustrade gezeten met een bakkie koffie en genieten van het uitzicht.

Tot een volgende blog

De Devriesjes

Marco yvonne en lara

Het ziet er allemaal goed daar. Jammer om het niet allemaal in het echt te zien maar mischien komt dat ooit nog een keer. Hier op het Thuis front alles goed, De honden vermaken hun ook goed, als Roy s'avonds moet werken Halen wij toetie even op. groetjes van hier en een hand kusje van Lara.

Elly

Wat een prachtige foto's en wat hebben jullie mooi weer, hier in friesland is het dan weel warm dan weer echt en echt koud, maar gelukkig nog 1 1/5 weekje en dan vliegen zitten wij ook in de warmte.
Veel plezier

Dieuwke Fopma-Gerbrandij

Hoi luitjes,

lekker waer bij jimme! hjir is it wer suterich!
geniet derfan!
groetjes fan Dieuwke (ex-collega Hanny) en har mem frou Gerbrandij (client fan Grytsje)