devriesjes.reismee.nl

Van Grand Canyon naar Page

Woensdag 30 mei Weer: Zonnig 30

Reisdoel: Flagstaff naar Grand Canyon.

Na een heftige nacht van harde wind en lawaai van de autoverkeer, camping ligt naast de weg. Zijn we om 6 uur opgestaan en allemaal een sanitaire stop hebben gemaakt. Het ritueel tent afbreken achter de rug hadden zijn we lekker gaan ontbijten op de camping in de buitenlucht. Leo aan de pancakes met maple leaf siroop en de andere drie hadden toast egg en kaas. Daarna vertrokken we richting de Grand Canyon stukje interstate (route 66) we passeerden de helicoptervliegveld ( voor de rond vluchten boven de Canyon) mannen zijn gaan kijken. 10 uur waren we bij het visitorcentrum in de Grand Canyon een wandeling gemaakt via de rim van 6 km begon heet te worden. Bij het Hipohuis was een Navajo indiaan aan het vertellen van zijn voorgeschiedenis en aan de hand daarvan kwamen 2 jonge indianen mannen een demo geven van hun dansen. Even later een mooi klein squaw met een rinkel jurkje en vertolkte een regendans. We hebben genoten daarna verder onze weg vervolg langs te rim genieten van dit overweldigd natuurverschijnsel. Op het eind hebben we een hapje gegeten bij de Bright Angel Lodge om hierna met de shuttle bus terug te keren naar de parkeerplaats. Leo moest nog even een stempeltje halen bij het visitor centrum. Gelijk de auto aangezet om de airco op hoogste stand te zetten want het was heet in de auto en nu op zoek naar de camping hier in het park. Aangekomen bij Mather Campground bij de entree stond meld en pay en moesten naar een loket waar de ranger zat, stonden meerdere mensen in de rij te wachten en enkele keerden om was vol o jee. Waren wij aan de beurt om te vragen of er plek was voor 1 nacht. Vraagt de ranger aan ons gereserveerd???? Nee en op dat moment komt achter ons nog een stel staan en die zeiden excuse use wij annuleren ons plekje voor de nacht, ze vonden het te koud de afgelopen nacht en wilden nu naar een hotel wij gered want wij kregen dit plekje aangewezen. Nr 56 en aan de Aspenlope was voor ons. $ 18,00 kost het plekje.

Zitten we heerlijk te genieten en Leo was aan het koffie zetten zegt die he daar verder op daar ligt een hert en nog wat later liep het hert met zijn groot gewei op zijn kop zomaar over de camping zo'n 25 meter bij ons vandaan.

Tot een volgende blog

De Devriesjes

Donderdag 31 mei Weer: Zonnig 32 gr

Reisdoel: Grand Canyon naar Page

Heerlijk geslapen vannacht kwam mijn tentje uit en Hanny zat heerlijk op een stoeltje te genieten van het gebeuren om haar heen. Ze vertelde dat toen zij uit har tentje kwam dat het zakje waar ons afval in zat helemaal in reepjes was getrokken en de rotzooi overal lag. Schuld van de raven die meenden eten te vinden. Via route 64 richting Cameron kom je vele malen langs uitzichtpunten dan heb je weer mooi uitzicht over de canyon bij de Desert Vieuw uitgestapt om lekker rond te kijken hier is een uitkijktoren gebouwd door de dame die de canyon in 1905 ontdekt heeft. Ook is hier een visitorcenter kunnen we een stempeltje halen voor ons NP Paspourt. Via paintit desert kwamen we langs vele kramen her en der langs de weg waar de Navajo indianen hun spullen verkopen pottery en jewels. Wat moois gekocht voor ieder en nu door naar Horse schoe bij de afslag was het visitorcenter van de Navajo Indianen en zochten we een map voor de omgeving Page. Gevonden met alle informatie die we nodig hadden. 2 miles voor Page is de afslag naar Horsschoe moesten door mul zand omhoog en wij meenden dat we dan de colorado rivier die daar stroomt in de vorm van een hoefijzerzouden zien. Nee hoor was nog een stuk lopen naar beneden maar de wandeling wordt beloont met een fabuleus uitzicht op de hoefijzer. Terug klimmen in de hitte begon echt heet te worden boven even onder het afdakje even bijkomen voor het laatste stukje naar de auto's. Goed water drinken want dat waren we vergeten we meenden dat het dichter bij de weg zou zijn. Zo nu op naar de winkel wat voedsel inslaan en op zoek naar een hotel/motel want campings zijn zoek hier en we wouden wel weer op en echt bed slapen. Zo gezegd zo gedaan ingecheckt bij Best Western in Page heerlijk onder de douche gestaan en straks lekker uit eten.

O ja by the way Pieter is ook weer boven water die zat netjes in de walkman.

Tot een volgende blog

De Devriesjes

The Douma`s

Harry & Hanny en de fam de vries.

Heel veel plezier toegewenst met jullie mooie reis.

Greetz Rudolf,Anneke,Rindert & ? (baby in buik)

hiltje

He luitjes, wat leuk weer om alles te lezen, geniet hier van.
Wat zien jullie toch veel, maak maar vele foto's!!

Zie nu al weer uit naar het volgende stuk.

Bianca

Wauw, wat een verhalen. Zo te lezen genieten jullie met volle teugen. Ergens een tikkeltje jaloers, maar vind het toch wel erg ver weg. Geniet er van, ik blijf jullie wel volgen op veilige afstand :).

Tonneke

Sounds like you are having a wonderful time we are having temperatures of 114 degrees. I hope you like it hot

Elly

Heerlijk jullie verhalen te lezen, zal ze weer uitprinten voor pa en ma.

Arie en Anneke

Met de kaart en de route van Amerika op schoot houden wij jullie bij waar jullie zitten, en zien alles weer voor ons. dit is kosteloos genieten van jullie bijzondere reis.

Sandy vd Ploeg

Hallo allemaal ik hoorde van de blog van Anneke, en heb het thuis op gezocht. fijn te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en de verhalen zijn prachtig. Geniet van alle mooie plekken daar in Amerika. We hebben ook een nieuwtje onze Bo kan sinds zaterdag zonder zijwielen fietsen, ze zij nu kan ik het wel we hebben de fiets gepakt en daar ging ze.
Groeten van Sandy,Thom,Floor en Bo.

schagglin

oohh wat zit ik te genieten van jullie belevenissen, wat zien jullie veel leuke en mooie dingen, te gek. en dan een hert zo dichtbij wow echt super.

blijf schrijven dan kunnen wij meegenieten heerlijk

nog veel plezier en genieten maar
dikke kusss xxx

Gerda Sluyter

Hallo de vriesjes .

8 juni heb ik voor het eerst gekeken op jullie mooi
Reis in Amerika .
Ook de foto's bekeken gaaf hoor .
Ik ben nu een week geleden geopereerd .
Het is heel goed.
Veel liggen maar voor een goed doel .
Ik wens jullie nog een fijne reis .

Liefs uit sneek

Marco, Yvonne en Lara

Hallo vakantiegangers,

Wat is het toch leuk om de verhalen te volgen, elke dag checken we even de site.

Genieten nog even de laatste dagen en een goede terugreis toegewenst.