devriesjes.reismee.nl

De highway 1

Zondag 17 juni Weer: Zonnig 25 ge

Reisdoel: Pacifica naar Salinas Monterey

Heerlijk gisteravond in de jacuzzi gezeten, alleen Leo had hem wat te warm 109 F koud water erbij tot 104 F. De brobbels goed aan heerlijk relaxt. Vandaag is mijn dochter jarig zo meteen maar proberen te bellen om haar te feliciteren. Helaas niemand thuis. Ons ontbijt van het hotel was in de hal ook a la picknick toestand maar de koffie was lekker en nu op naar de highway 1. De weg slingerde van links naar rechts, omhoog en naar beneden en mooi de pacific oceaan zo nu en dan in zicht prachtig. Onderweg een safeway aangestoken voor de nodige boodschappen was een grote dus nam nog al wat tijd in beslag. Plaspauze in de safeway moesten achter in zaak, de winkel zit er tip top uit maar achter is het een rommelig maar we konden plassen en dat is wel mooi als je hoge nood hebt. In Watsonville bij de mac koffie gehaald en nu op weg via de highway 101 naar de KOA Camping in Salinas jeetje wat was het druk op die weg zeg colonne rijden. Reden we nog fout dus keren met geen mogelijkheid de weg kunnen oversteken he he eindelijk was er iemand die wat langzamer ging rijden zodat wij konden oversteken en daar draaien om weer terug te rijden. He het bord van KOA komen we tegen. Office binnen gestapt om te vragen of er plek is helaas geen tenten alleen RV en lodge's a a la 120 dollar per nacht. Nee doen we niet weleen een nieuw boek gekregen met de juiste informatie want in ons boek 2010 stond dat er wel tentsite waren. Waar is de dicht bijzijnde KOA camping met tentsite in Watsonville gatver daar komen we net vandaan hoever rijden 26 km valt mee. Dat terug naar Watsonville en ja hoor daar was plek komen we naast een chinese familie te staan die 3 plekken hadden en de stoeltjes stonden naast ons dus een heel gekakkel. Heerlijk de BBQ aan en later vuurtje er bovenop. 10 uur gingen de chinese kindjes op bed en later was het ook stil. Wij kruipen er ook in.

Maandag 18 juni Weer: Zonnig 25 gr

Reisdoel: Watsonville naar Santa Margarita

Bij de kust aangekomen over mist want de wind was uit zee op de weg had je er geen last van maar niet veel zon gezien en de wind van zee was fris.

Vandaag een groot stuk van de highway 1 rijden we hadden gezien dat er in Monterey een Aquarium van de Bay was dus eerst naar Monterey parkeren was in een parkeergarage en we stonden toen we uit de garage stappen middenin het winkelcentrum allemaal leuke winkeltjes die waren in de gebouwen van de vroegere walvisjagers en in deze gebouwen werd olie getrokken uit walvissen voor de lampen. Maar we zouden naar het aquarium gevonden en jeetje we kregen bijna een hartverzakking wat de entree was. Dat is goed als je er een dag door brengt maar niet voor ons want we willen nog meer zien op de higheway 1. Nu op naar Pebblebeach waar de 17 mile drive begint. Dit is een tolweg bij de kust langs volgens de prospectus. Tol betaald en de drive op een soort villawijk langs de kust leek net een doolhof. Mooie huizen gezien en een stukje kust maar dit was niet de bedoeling. Nog een keer een bochtje nemen de nadere kant op en snotver weer komen we op dezelfde plek uit. Zo zeggen Leo en Harry hier uit dit doelhof en gewoon de 1 op zo gezegd zo gedaan. Op highway 1 wat een prachtige weg hij slingerde dan weer bij de zee dan weer hoog op de kliffen fantastisch om te zien zo nu en dan uitstappen om foto's te schieten en op een klein strandje heerlijk met de pootjes in het water en zag ik in de verte in dat wier koppies boven water steken otters heel eventjes en weg waren ze weer. Leo en Harry waren op de rotsen geklommen en in eens hoor je Leo roepen potver ik heb een natte kont de golf was te groot en kletste zo tegen Leo zijn kont. Onderweg vele restaurantjes met giftshops zo nu en dan ook daar gestopt. De weg werd weer wat vlakker en opeens zegt Leo zeehonden en bij de volgende stopplaats eraf en een kijkje nemen nee geen zeehonden maar zeeolifanten allemaal jonge mannetjes en ja hoor ruzie maken zo worden ze groot niet waar. Nu het binnen land weer in voor een KOA camping we staan nu onder in een kuil met weg hoog rond ons. Plek is helemaal voor ons. Eten een beetje bekaaid komen we eraf normaal hebben ze in de winkel nog wel het een of ander maar nee. Werd een brood maaltijd en zien morgen wel weer.

Dinsdag 19 juni Weer: Zonnig 25 gr

Reisdoel van San Margareta naar Ventura

De dag begint zonnig en hoe dichterbij de kust hoe meer mist er komt van uit zee. In Pismobeach de pier op geweest veel surfers in het water. Is ook wat op je plankje liggen wachten tot er een mooie golf aan komt en dan kicken op de golf surfen terug naar het strand en dan weer van voren aan.

Zaten twee pelikanen op de steiger maar er hingen grote borden do not feed the birds aan de huisjes kan je zien dat het een Spaanse achtergrond heeft. In Lompoc inkopen gedaan en heerlijke koffie gedronken met een waffel erbij jeetje echt op zijn Amerikaans grote wafel met aardbeien helemaal vol en een dot slagroom waar je bijna niet overheen kon kijken. Ging er wel in al was het een hele kluif. De weg weer vervolgen langs de kust en in Santa Barbara naar down town ook hier allemaal Spaanse invloeden maar wel heel mooi. Winkelstraat daar waren de winkels en in de zijtakjes globjes als het ware zaten de eettentjes. Ook veel die met een papier voor hun neus zaten met er op homles, hungry etc. Op de terugweg naar de auto zagen we in de tuin van de bibliotheek mensen liggen te slapen hun overnachtingsplek. Zal je maar gebeuren dat je dakloos wordt. Zo en nu op naar Ventura waar onze laatste overnachting op een camping is. Een hele grote camping dit keer en we staan op het Hidden point leuk plekje met veel schaduw want de temperatuur was ondertussen ook weer opgelopen.

Vanavond nog even de BBQ aan en dan morgen de tentspullen orderen en netjes opbergen in de koffer.

Tonneke

Leo called from Wrightwood, and is looking forward to seeing all of you. Can you give him a call at 760-680-5730 to give him an idea when you might be there. I do apologize for not being able to come out and see all of you. I will be able to read all of the stories better when I can get behind the computer.