devriesjes.reismee.nl

Van Ely via de Valley of Fire naar Las Vegas

Donderdag 7 juni Weer: Zonnig 37 gr

Reisdoel: Ely naar Vally of Fire

Doordat we op meer dan 2000 meter hoogte werd het heel snel koud dat maar vroeg in de slaapzakjes kruipen. Was een KOA camping dus er was wifi en op internet gezocht naar een motel/hotel voor in Las Vegas. Op de strip waren de prijzen schrikbarend hoog (weekend) dat even kijken bij booking.com wat leuk geprijsd. Motel 8 was interessant geprijsd en deze staat 1 straat achter de strip. Reservering gedaan voor vrijdag en zaterdagnacht is dat maar klaar. Vanmorgen vroeg wakker en gelijk telefonisch contact met het thuisfront, het ouderlijk huis, gemaakt om mijn vader te feliciteren met zijn verjaardag. Mijn vader is 83 jaar geworden is een felicitatie waard. Nu kon het ritueel weer van de spullen afbreken en opruimen. Het zonnetje scheen al lekker op de vroege morgen. Tentje netjes opvouwen op het gras en de onderkant laten drogen. Nu richting Las Vegas rijden via de highway 93 en dan via Moapa valley te rijden naar Vally of Fire. Ook weer zo'n lange weg maar hier lagen nog wel enkele dorpjes aan deze highway. Op een kruising was een pompstation en een truckers stop heerlijk een bakkie gedaan op het terras buiten stonden we naast een dieplader met een shovel erop en wat voor dieplader Leo liep er om heen en heeft de banden geteld aan elke kant 9 dubbele banden en voor nog 1 dus 19 in totaal. Bij Overton passeerden we een museum van de Last City. Binnen geweest en het ging over de Indianen die hier vroeger woonden en werkten. Ze zijn rond 1150 na Chr net zoals in de Indianen in Mesa Verde vertrokken en de reden voor dit vertrek is en blijft een raadsel. Aan de huizen te zien naderen we Las Vegas (voorstad) maar wij draaien rechts af naar Valley of Fire en nu weten we weer waarom het hier Valley of Fire heet de rotsen zijn vuurrood. Met hele mooie rotsformaties door de erosie gemaakt. Bij de camping aangekomen naar een plekje gezocht en he ons plekje van 6 jaar terug was nog vrij. Dus de keuze is snel gemaakt op naar ons stekkie. Bij deze camping zijn afdakjes boven de picknicktafels dat brengt schaduw is hier heet dat we zetten nog maar geen tentjes op. Gewacht tot de zon achter de rotsen is en dan de binnententjes opzetten de bovenkant hoeft hier er niet overheen te warm. In een etmaal zoveel verschil van 4 gr naar 38 gr.

Vrijdag 8 juni Weer: Zonnig 38 gr

Reisdoel: Valley of Fire naar Las Vegas

Vannacht de temperatuur rond de 23 gr gebleven dus niet tot de oren in de slaapzakjes. We zaten aan de goede kant van de Valley dus heerlijke shaduw van de rotsen. Rustig gedoucht want de rit van vandaag is maar 100 km dus alles op ons dooie akkertje. Alleen een probleempje we hadden een soortement Nescafé waar we heerlijke koffie van maakten die was op en we hadden nog een groter bus mee maar bij het water opschenken bleek echte koffie te zijn i.p.v. instant. Prut spugen niet lekker nou ja dan werd het gewoon water.

Eerst nog bij het visitorcenter langs om te zien wat hoe de wereld er op plant en dier gebied eruit ziet om daarna vis de senic byway naar de White Domes te rijden deze weg was 6 miles mooi slingert door de Valley alle kleuren passeerden ons rood,geel en grijs tot wit. Een stop gemaakt bij Mouse Tank was een trail van 800 meter over zand en rotsen. Hanny durfde het niet aan met al die rotsen op het pad. Mooie oude wandschilderingen kwamen we onderweg voorbij, die waren getekend op het zwarte vernish zoals ze het hier noemen. Op het eind van de trail was een soortement bak wat een tank moest voorstellen waar eventueel water in kon blijven staan maar hij was nu leeg. De senic byway weer terug gereden en nu richting de uitgang daar zat een ranger in zijn hokje en tja wij hadden ons papiertje van de envelop (waar we geld in doen voor de betaling van de camping) laten hangen bij de campsite. Was geen probleem zei hij en wenste ons een fijne dag toe. De weg vervolgde zich slingerde door het landschap de tomtom wist het niet meer die ging regelmatig door de woestijn. De tomtom kende de Valley ook niet dus dat kan wel kloppen. We naderden de interstate 15 en die moesten we hebben voor op naar Las Vegas maar eerst koffie en een breakfast genomen bij de truckersstop. Wat hier niet te koop was drank, sigaretten sloffen i.p.v. pakjes en vuurwerk je zag je ogen uit. We hadden al een hotel geboekt Super 8 dus die staat bij de nuttige plaatsen op de tomtom en rijden maar. Bestemming bereikt en geen hotel te zien en te ver van de strip klopt niet op naar de Mac voor internet om het juiste adres op te schrijven. Zit dus nu te schrijven in de hotelkamer van super 8 Leo en Griet aan de ene kant van het hotel Harry en Hanny helemaal aan de andere kant zij hadden een rokerskamer. Afgesproken om 15.30 buiten om Las Vegas onveilig te maken.

De Devriesjes tot een volgende blog.

Elly

Fijn te lezen dat jullie je zo vermaken. Ik denk dat ik de rest van je verslag lees als we weer terug zijn van Indonesië. Nog een hele fijne reis, groeten aan jullie allen en Griet nog gefeliciteerd met je vader.