devriesjes.reismee.nl

Van Las Vegas naar Lake Isabella

Zaterdag 9 juni ' Weer: Zonnig 37 gr.

Doel: Las Vegas in

Gistermiddag een op weg naar de strip die ligt 1 straat verder let wel Amerikaans straten. Ceasar Palace was het eerste gebouw wat we passeerden dus naar binnen was er lekker koel en jeetje wat is het groot daar binnen. Allemaal winkels lijkt net of je buiten loopt zo mooi na gemaakt echt Las Vegas.

Venetian Palace ook hier naar binnen op naar de gondeliers en let wel die zijn op de eerste verdieping is bijna niet te geloven het Marco Polo plein nagemaakt met hun grachtjes en hun gondels. Bij het binnen gaan hadden we een stalletje gezien die Italiaans ijs verkoopt dus na afloop op naar het stalletje voor een ijsje. Harry en Hanny wouden elk 2 bolletjes ijs met verschillende smaken. Leo en ik zouden elk 1 bolletje nemen.

Ga afrekenen zegt ze 10.81 hetzelfde bedrag als wat Hanny betaald had. Ik zeg pardon voor 1 bolletje betaal je net zoveel als voor 2 bolletjes ze ziet me aan of ik van de maan kwam en ze zei nogmaals 10,81. Mag wel 2 bolletjes zegt ze nee die hoef ik niet wil er maar 1 eindje van het verhaal zij neemt het ijs terug en ik krijg mijn geld terug. Nergens staan ook prijzen vermeld hier in Las Vegas ze nemen dus volgens mij maar wat. Zo langzamerhand weer terug naar het Hotel lopen en bij de buurman ook een casino uiteraard naar de BBQ Leo en Harry namen elk een stuk rib heerlijk ge BBQt en Hanny en ik een halve kip hoe krijg ik het op maar was heel lekker. Stukje mais en 2 stukjes brood lagen er bij en bakje met bruine bonen (zoet) en bakje met koolsla.

Vanmorgen eerst koffie gedronken in de lobby en daarna Las Vegas in eerst op zoek naar het station van de monorail om ons sneller te verplaatsen. Het is net al in de metro kaartjes kopen en met kaartje poortje openen. Zo zijn we naar het eind gereden maar helaas die uitgang was closed dus terug met de monorail naar het een na laatste station. Terug naar de strip lopen en he we kwamen uit bij Circus circus nu via de casino's terug over de strip soms buiten langs als we wat rillerig werden van die airco's en als we te lang via de straat liepen vlug ergens naar binnen. Bij Treasor Island is er veel veranderd de schepen liggen er nog wel maar er tussen waar 6 jaar terug water was zijn nu houten vlonders. Zal de show ook wel veranderd zijn nou ja dat is latere zorg. Klein Parijs overal waar je binnen gaat zijn dus volop gokmogelijkheden en vel exclusieve winkels. Tegen 4en terug gelopen naar ons Hotel even de smog afspoelen. Afgesproken om 6 uur in de lobby en dan op naar het Hard Rock café (eten en casino). Ben heel benieuwd naar dit 'café' verhaal kom wel weer.

Zondag 10 juni Weer: Zonnig 37 gr

Reisdoel: Las Vegas naar Lake Isebela

Gisteravond naar het Rock café geweest met de benenwagen was een straat achter ons motel wel Amerikaanse straten. Gelukkig met de benenwagen want er stonden rijen auto's voor de stoplichten was echt spitsuur. Grote gitaar stond voor de deur en bij het binnen gaan kwam de rockmuziek je tegemoet. Eerst even rond gesneup in de winkel allemaal T shirten met natuurlijk rock café erop gedrukt. Na wat inkopen gedaan te hebben naar het restaurant eerst wachten tot we naar onze tafel gebracht werden en daar kregen we de menukaart. Leo en ik hebben fish en chips genomen Harry en Hanny iets van een steak met puree en broccoli. De serveerster vroeg of ze ook uien, garnalen en/of paddenstoelen erbij wilden hebben ja lekker zeiden hun doe maar uien en paddenstoelen. Jullie mogen eerst wel rond kijken hier naar wat hier allemaal aan de muren hangt Gitaren van beroemde zangers, kleren zagen we Michael Jackson en lingerie van Madonna en ga maar zo door. Gouden en platina platen van deze en gene de muren waren vol. He daar werd ons eten serveert zag er lekker uit. Heerlijk gegeten onder het eten kwam de serveerster met een blad waar toetjes op stonden. Zag er ook lekker uit dus allemaal een toetje in een glaasje waar rock café op stond vroeg zij maar ze was onduidelijk met haar praat dat we zeiden allemaal ja. Leo bedacht he die glaasjes moeten we wel betalen natuurlijk nou ja we zien wel. De rekening presenteerde ze en we kregen bijna een hart verzakking nou we zullen moeten betalen anders komen we niet weg. Wat een uitbuiting uien apart en de paddenstoelen apart in rekening gebracht. Was de laatste avond dus vooruit maar. Na betalen heerlijk nog even over straat geslenterd was nog boven de 30 gr. De neonverlichting was overal aan in de stad en prachtig gezicht. Bij het motel aangekomen nog een bakkie gedaan en nee we slenteren de stad niet meer in de beentjes zijn op. Heerlijk elk op ons eigen kamer bijkomen. Morgenvroeg rond 8.30 in de lobby bakkie doen en dan rijden naar het volgende onderkomen.

Iedereen was bijtijds beneden en even overleg wat te doen vandaan via Death Vally was het 8 uren naar Lake Isabel en rechtstreeks 4 en half doe het laatste maar zeiden we het zo heet hier en in Death Valley is het nog heter. Zo gezegd zo gedaan een mooie rit stukje ergens bij een truckstop heerlijk bij de subway aangestoken en in Barstow naar de Wal Mart voor levensmiddelen. We hadden paln vanavond te BBQ dus steaks meegenomen. Deze dame is geslaagd in haar aankoop van de mexicaan train Ja Anneke 12 personen was me zwaar genoeg.

Op een gegeven moment passeren we het bord einde California desert en ja hoor het landschap veranderd per direct in bergachtig en geen cactussen meer maar bomen. Ik zit nu te typen in de Landry van de Koa camping in Lake Isabella en ja hoor het kroegje is er nog maar ze hebben wel de camping uitgebreid met cabins en een openlucht keuken waar warm en koud water is en 2 kookplaatjes per keukenhoekje (5).

Tot de volgende blog

De devriesjes

Yolanda

Berichtje uit Friesland. Gefeliciteerd met de geboorte van je pup! Ze zijn prachtig zwart met wit (mijn favoriete bc-kleur!).
Groetjes,
Yolanda

hennie de jong

Hoi Grietje en Leo,
Geweldig dat we mee kunnen genieten met jullie reis. Heb net de foto's bekeken. Geweldig, wat een mooi gebied, vooral die van de Canyon. Je ziet het dan wel eens op film.... erg mooi. Geniet van jullie reis! Groeten Hennie